tankar i femtal

1. Jag vill-vill-vill hoppa fallskärm.

2. Jag älskar amerikaner. Det finns how-to sidor för exakt allting, och de flesta är amerikanska. Letar man efter hur man kokar broccoli på svenska sidor så står det visserligen, men söker man på engelska så hittar man step-by-step med tillhörande bilder på hur man skär broccolin till hur man häller av vattnet.

De kunde kanske ha nämnt att man ska vara försiktigare än man tror så man inte skär av sig en bit av fingret i förbifarten.

3. På 16bussen från Lindholmen. Hallå. Alla inser att praktiskt taget alla går av vid Nordstan. Oroa er inte. Det finns inget behov av att trycka irriterat på mig, jag lovar, jag flyttar på mig så fort jag kan, jag vill inte stå nära dig längre än jag behöver.

4. Det är sjukt knepigt att illustrera äggskummet från pocherade ägg.

5. Alice's Äfventyr i Sagolandet. Underbar. 1870.
"Det var hög tid att komma derifrån, ty pölen hade blifvit till trängsel uppfylld af fåglar och alla slags djur, hvilka fallit i den; der syntes en anka, en Dodo, en papegoja och en örnunge, samt flera andra vidunderliga kräk. Alice satte sig i spetsen och hela sällskapet samm i land."

Simma, samm, summit.

----------

Och det här var det mest onödiga inlägg jag skrivit. Kanske. Men vad är en blogg, om inte en samling av onödiga texter och tankar? Det finns säkert jätteviktiga bloggar. Men inte min - usch nej.

Kommentarer
Postat av: Pia

Har du kollat www.howstuffworks.com där man kan få reda på precis allt verkar det som.

2010-05-24 @ 03:12:27
Postat av: evelyne

älskar sextonbussen.

för det är typ bara jag i hela världen som åker med den från domkyrkan till vasaplatsen.

2011-01-07 @ 15:50:05
URL: http://calmthefuckdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0